Notícies
27/11/2025
L’Hospital General de Granollers celebra la XIII edició de la Jornada de Recerca i Innovació
Granollers, 27 de novembre de 2025.- L’Hospital General de Granollers ha celebrat avui la XIII Jornada de Recerca i Innovació, un espai consolidat que té com a objectiu impulsar la recerca biomèdica i translacional, així com fomentar la innovació assistencial entre els professionals del centre. L’esdeveniment ha reunit professionals de múltiples àmbits assistencials i no assistencials, tant en format presencial com online.
En aquesta edició, la ponència central, titulada “Reptes ètics de la IA en l'àmbit de la salut”, ha anat a càrrec de la Dra. Montse Esquerda, pediatra, psicòloga i directora de l’Institut Borja de Bioètica, i presidenta de la Comissió de Deontologia del Consell de Col·legis de Metges de Catalunya. La conferència ha generat un gran interès i ha posat el focus en els reptes ètics que planteja la incorporació creixent de la IA en l’àmbit sanitari.
A continuació, ha començat la part dedicada a les Beques Intramurals de Foment de la Recerca on, s’han presentat els articles, comunicacions i projectes seleccionats d’aquesta edició candidats a ser premiats com els millors projectes de recerca. S’ha valorat l’originalitat del projecte, el seu impacte en la pràctica clínica i assistencial, en la prevenció o la millora de la salut de la població, així com la seva viabilitat i potencial innovador. Enguany els premiats han estat:
Premi al millor article
- Rate of atrial fibrillation by Holter-Stroke Risk Analysis in undetermined TIA/rapidly improving stroke symptoms patients.
Dr. Fabio Cannizzaro. Servei de Medicina Familiar.
Premi a la millor Comunicació
- Assessing the ultrasound role in anterior larynx pathology
Dr. Eloy Naranjo i Dra. Deysi García. Servei de Diagnòstic per la Imatge.
Premi a la millor Tesis
- Intrinsic and extrinsic modulation of neonatal hypoxia-ischemia and alzheimer's disease. Two neurocognitive disorders in the extremes of life
Dra. Aida Muntsant. Servei de Pediatria.
Premis de Recerca
1r Premi de Projecte de Recerca
-
Comparación entre pulsioximetría digital y auricular durante el test de marcha de seis minutos en pacientes con enfermedad pulmonar intersticial difusa (EPID).
Dr. Jaume Bordas. Servei de Pneumologia.
2n Premi de Projecte de Recerca
-
Terapia antiplaquetaria guiada por farmacogenómica en pacientes con ictus minor/AIT de alto riesgo: ensayo clínico prospectivo, aleatorizado.
Dra. Dolores Cocho. Servei de Neurologia.
3r Premi de Projecte de Recerca
-
Relació entre l’activitat física, el catastrofisme, el dolor crònic i la funcionalitat en persones grans hospitalitzades: estudi observacional transversal.
Dr. Pol Gràcia. Servei de Rehabilitació.
La cloenda ha posat punt final a una jornada que reafirma el compromís de l’Hospital General de Granollers amb la recerca, la innovació i la qualitat assistencial, alineant-se amb el pla estratègic Salut Plus, amb l’objectiu d’impulsar iniciatives que contribueixin en el benestar dels pacients i en el progrés del centre, segons pertoca a un hospital universitari i de llarga tradició en docència i recerca.

